WEEKEND ADVENTURES 12

Hei!

2 uker igjen! WHAT?

LØRDAG: RING OF KERRY

I dag dro jeg til Ring of Kerry med 2 venner, jeg har blitt kjent med i fra Kirka. Paula fra brasil og Lutina i fra france. Vi dro med paddywagon, halv 9 fra Cork, vi fikk litt tid til å gå rundt i Killarney, før vi dro videre rundt the ring of kerry. The ring of Kerry kaller de runden, runden består av klipper, strender, fjell og små landsbyer. Nydelig landskap! Det jeg liker veldig godt ved Irland at en kan se så langt, for det er ganske lite med trær, så en kan se hvordan landskapet er formet. Været var helt perfekt! Kom igjenom tåka og sola bare strålte frem gjennom fjelltoppene, blå klar himmel og oransje fjelltopper, og så når vi var på vei ned igjen, var det en tykt skylag over killarney. Magisk!

 

Jeg fikk smakt min første Irish stew! Med helt nydelig utsikt!!

Jeg har vært utrolig heldig med været, på absolutt alle turer jeg har vært på, har været vært perfekt! Kinsale, cobh, belfast, dublin, wicklow mountains, giants causeaway. Alle! Det har ikke regnet mye her mens jeg har vært i Irland, lokale som jeg har spurt har sagt at det vanligvis regner hver dag. Været har vært helt utrolig! Det har regnet kanskje et par dager, og noen små byger her og der. Amazing!

-Ida 😀

Leave a comment